DEL 3 - Meditasjon i bruk


Den mest vanlige bruken av meditasjonsteknikkene som du har lært er for avslappning. Gjennom dagen kan det komme mange øyeblikk der vi kan oppleve stort press. Når dette skjer kan vi kanskje ikke takle andre mennesker eller oppgaver så bra som mulig. Pusteøvelsene kan hjelpe i slike stunder og hjelpe deg med å fokusere igjen. Pusteøvelsen krever ikke så lang tid som en dypere meditasjon. Ta fem minutter alene. Pust rolig og dypt og se for deg et sted som roer deg ned og oppfrisker deg.

En annen måte å bruke meditasjon er for å utvikle psykiske evner. Det er flere bøker på dette emnet og det er bare å søke etter dem. Flere bøker rundt slike tema sier klart at meditasjon er svært viktig i utvikling av disse evnene. Grunnen til dette er at meditasjon altså lar deg nå en forandret bevissthetstilstand der sinnet ditt visstnok er mer åpent for fenomen som telepati.

Et siste bruksområde er visualisering. Meditasjon kan være et godt middel i problemløsning. Når du er i en meditativ tilstand har du muligheten til å ta en hvilken som helst situasjon og manipulere den. Du kan altså mentalt spille ut situasjonen og finne mulige løsninger for så å finne den som virker best for å løse problemet. Teknikken er likevel ikke uten feil. Alt den kan gjøre er å tillate deg å tenke klarer og mer konsist om problemet, men det er ikke alltid at det fungerer like bra.

Jeg avslutter dette her med å si at dette har ikke vært noen fullstendig innføring I meditasjon, men en kort veiledning for nybegynnere. Er du interessert i mer informasjon kan du lete etter bøker på dette emnet.

Del 1 - Del 2


Tilbake

Alle bilder og alt innhold 2002, Wicca Ypsilonia Net.